Categorie: Grafische Vormgeving

ZorgfocuZ

ZorgfocuZ logo huisstijl webdesign

ZorgfocuZ is een strategisch adviserend onderzoeksbureau in de zorg- en welzijnssector en sociaal domein. Het bedrijf, was op zoek naar een nieuwe website en “misschien” een nieuwe huisstijl. Als snel bleek dat de nieuwe huisstijl er wel moest komen, door ontwikkelingen binnen het bedrijf. De nieuwe huisstijl moest goed aansluiten bij de sector waarin het bedrijf werkt. Een belangrijk kenmerk was dat de huisstijl zo werd gemaakt dat hij ook geschikt zou zijn om door te voeren, met een kleine anapassing, voor de dochterondernemingen. Kleuren en naam.

Enneüs is een dochteronderneming. www.enneus.nl.

Recreatief totaal

recreatief totaal dtp grafich vormgeving cover

Recreatief totaal, het platform voor de manager in de vrije tijd en recreatie-branche. Het platform biedt praktische informatie, nieuws en noviteiten, aansprekende praktijkvoorbeelden en reportages voor en van bedrijven in recreatie en toerisme. Voor alle soorten recreatieparken, attractieparken/center, kampeerbedrijven, bungalowparken, accommodaties in Nederland en België. Recreatief totaal is het platform voor de recreatie-sector.

Hiervoor heb ik een logo, de website en het magazine mogen ontwerpen. Ook maak ik het magazine 6x per jaar op.

Naarderbos

naarderbos.nl logo grafisch vormgeving

Naarderbos de event locatie. Een evenementen locatie, golfbaan, restaurant en beach locatie in één. De nieuwe huisstijl moest passen bij events, het restaurant, maar ook passen bij de sport, golf. Een minimalistische huisstijl was het resultaat. Het logo bestaat uit letters met een lijn eronder. Daaronder bevindt zich het onderdeel van Naarderbos. Het complete pakket moest worden vormgegeven van bordjes bij de lift tot de tee borden op de golfbaan en de belettering van de zuilen bij de ingang van het complex.

Harwig

Harwig Installatietechniek uit Emmen was nodig aan een nieuwe website toe. Ze hadden online marketing bureau Daarom uit Groningen in geschakeld voor de optimalisatie en onlinemarketing. Maar er moest ook een website ontworpen en gebouwd worden. Dit heb ik mogen doen. Opvallend zijn de kleurblokken die in de huisstijl worden gebruikt. Het grijs en groen uit het logo in combinatie met een derde knallende kleur. De mooie foto’s in de website laten de website tot leven komen en zorgen ervoor dat de website de aandacht trekt.

HAP Het Perron

De huisartsen praktijk Weerdingerstraat in Emmen ging verhuizen naar het Stationsplein, daarbij kwam ook een nieuwe naam Het Perron. Met de nieuwe naam moest er ook een nieuwe huisstijl worden ontwikkeld. Die iets in zich had van het station/perron. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Esculaap met een spoorlijn.

Ook de bewegwijzering in het nieuwe pand moest worden ontworpen. Hiervoor hebben wij blauwe “NS” bordjes gebruikt, waar wij de ronde hoeken van het lettertype in terug hebben laten komen. waardoor het aansluit bij de rest van de huisstijl.
Voor de inrichting van het nieuwe pand zou gewerkt worden met fotowanden. De wachtkamer is ingedeeld als een perron. Voor deze want hebben wij een foto van een station gekozen. De wachtkamer zit midden in het pand en heeft geen ramen waar licht vanaf buiten komt, hier is gekozen voor een aantal led panelen te bedrukken met een foto gephotoshopt is om te laten aansluiten bij de fotowand.

Nozem

De barbershop in Emmen waar echte mannen terecht kunnen. Dit moest het logo uitstralen. Outdoor, stoer, hipster zijn wie je bent. In iedere man een zelfbewust, stoer en ietwat opstandig jongetje zit, die weet en voelt hoe belangrijk het is tijd voor zichzelf te hebben. Die mogelijkheid biedt nozem barbers & tattoo. “Sometimes the old ways are the best”. Wie zij zijn? NOZEM; rebellen zonder reden. Op zoek naar vrijheid en nieuwe mogelijkheden.

De webshop nozemstore.nl is live en wordt er gewerkt aan een nieuwe website voor nozembarbers.nl

Inside magazine

Lifestyle, house, fashion, cars en food: het zijn de thema’s die centraal staan in Inside magazine. Inside is een luxe leestafelblad met een vernieuwende, opvallende uitstraling. Inside magazine brengt de verhalen van bedrijven uit de onder andere de regio’s Emmen, Assen en Haren tot leven. Voor dit magazine mocht ik de “huisstijl” ontwerpen. Het magazine kenmerkt zich door een double exposure foto op de cover en een minimalistische stijl, die gecombineerd is met een speelse lay-out. Door gebruik te maken van strakke vormen, grote beelden en functionele wit ruimte, ontstaat er een moderne, hippe en opvallende uitstraling die direct in het oog springt.

Circulogo

Circulogo een dienst om logo’s te laten maken op materiaal gemaakt van petflessen. De huisstijl moest worden ontworpen, er moest een logo komen, een website. Voor al het logo moest aansluiten bij het materiaal.

Ivitamins

Ivitamins verpakkingen

De complete huisstijl van Ivitamins moest nog worden ontwikkeld toen het bedrijf bij mij kwam. Een logo en een aantal iconen moesten ontworpen worden voor op de verpakkingen en promotiematerialen. Hierna was de verpakking van de magnesiumspray aan de beurt. Het is een startend bedrijf en er zijn inmiddels 5 producten op de markt alle vormgeving, m.u.v. de website is door mij verzorgd.